Saturday, August 23, 2008

Rock

Semalam saya berbual dengan Rock. Rock manusia sibuk, jika berbicara selalunya tentang hal yang santai. Saya selalu senang dengannya kerana hal itu. Mendengar Rock bercerita tentang buku, saya dengan nada malu dan merendah diri separa bonsai mengaku belum menghabiskan apa-apa buku pun dalam tempoh 2 bulan ini. Di dalam hati saya tertanya-tanya, kenapa belum saya membaca Beta Sultan Alauddin? Atau pun Surat Perempuan Johor yang diiklan Rock lama dahulu?
Saya kira Rock barangkali pelik mendengarnya tetapi dengan nada sopan mengalih cerita tentang langit. Cerita itu mengingatkan betapa lamanya saya tidak keluar mengambil apa-apa gambar sejak Januari. Cadangan saya untuk memuatnaik beberapa gambar di sini pun sudah beberapa kali tertangguh dan akhirnya terbengkalai. Saya cemburu dengan beberapa shot Rock yang bagus, tidak sia-sia dia melabur mengeluarkan simpanan untuk membeli DSLR.
Saya mahu melukis langit petang. Mahu ikut?

No comments: