Saturday, June 28, 2008

Diam?

Senyap. Pagi Sabtu memerap di dalam bilik memang heavenly. Saya sudah menjenguk beberapa kali ke luar, langit semakin kelabu menampakkan berat beban air yang dibawanya. Saya yang bercadang mahu keluar dan menguruskan dua tiga hal terpaksa sekali lagi membatalkan niat. Saya serik basah kuyup seperti yang terjadi di Subang. Lejap dan menggigil. Untung tidak demam.
Jiran saya sejak kebelakangan ini sudah kurang mengetuk-ngetuk. Saya bersyukur kerana ketuk-ketukannya selalu mendatangkan rasa sangsi yang tidak sedikit. Inilah musibah rumah 'berlaga tingkap', hampir 97% bunyi-bunyi menjadi milik bersama. Dikongsi samada suka atau tidak.
Sepagi di hari Sabtu, saya lebih senang melihat dunia dari tingkap kecil komputer. Kecil tetapi luas. Dimensinya mungkin berbeza tetapi memadailah untuk manusia yang selalu letih hendak keluar seperti saya.

1 comment:

shahbandarmalakat said...

jangan sampai tak keluar tenguk matahari bulan bintang...nikmati alam dan berinteraksi dengannya,bermesra dengan Penciptanya...

mat saleh pantang nampak matahari semua keluar rumah...