Thursday, June 9, 2011

Sepanjang Jalan Kenangan

(Ini satu entri yang beremosi..agaknya)

Pagi-pagi lagi saya sudah buka peti sejuk. Menyusukan bayi menyebabkan saya terlalu dahaga dan mudah lapar. Di dalam peti cuma ada kek. Kek yang dibeli suami sempena ulangtahun perkahwinan hari Isnin lepas. Sudah 2 tahun kami berkahwin. Dalam jangka masa itu, banyak yang kami lalui. Yang dilalui itulah yang mengenalkan kita pada wajah peribadi masing-masing.

Pasangan kita adalah manusia biasa. Dalam kekurangan ada kelebihannya. Dari awal saya memang tidak mengharapkan yang bukan-bukan darinya. Cukuplah seadanya. Mudah, kan?

Saya selalu berfikir. Ujian pasti datang. Itulah hidup. Apa peliknya? Kita barangkali berasa goyah bila didatangi susah. Tapi itu kan sudah dijanjikan Tuhan? Ujian pasti datang. Cuma saya syukur, ujian yang datang itu saya lalui bersama suami yang memahami. Tulang belakang yang menambah kuat hati saya selepas Allah.

Saya bukan manusia romantik. Tapi sebagai isteri saya tetap menyayangi. Inilah saya, seadanya.



1 comment:

Anonymous said...

Happy anniversary.

i know you'll be a good mother & wife.
you said so. you were bred to be a wife.

he he

:-)