Tuesday, November 10, 2009

2 entri

Sepetang saya menyemak laman untuk program postgraduate. (Ini gara-gara ada yang gatal mulut mengajak saya menyambung belajar!) Semak punya semak, ada juga program-program yang berkenan di hati. Tapi kemudian saya tersangkak.

Mahu belajar lagi perlu ada lebih daripada kemahuan. Dan saya tidak fikir saya punya lebih daripada itu sekurang-kurangnya buat masa ini. Pertama, masa saya semakin sedikit. Bakal jadi lebih sedikit dengan status yang saya pegang sekarang. Keluarga penting bagi saya walaupun saya tidak pernah menganggap berkeluarga itu sebagai penghalang mutlak bagi cita-cita.

Dalam 5 tahun ke hadapan ini, saya tentu lebih sibuk daripada sibuknya pelajar menyediakan disertasi. Multitasking. Bunyinya gerun, membuatnya mungkin lebih menyeksakan.

Saya tidak sanggup. Titik.

2 comments:

Pyanhabib said...

selamat bercita-cita

aryshdanea said...

bercita-cita tanpa persediaan dan kemampuan itu menakutkan, bro..