Thursday, May 7, 2009

Pagi lagi

Tamimaru sudah bangun. Biru sudah jaga. Mereka buah hati saya yang teramat manja. Setiap kali melihat keduanya bermain dan melompat, saya terfikir betapa mudahnya hidup tanpa prasangka, tanpa prejudis pada keturunan dan warna kulit. Betapa cantiknya isi dunia apabila diisi dengan ramah-tamah dan tolak ansur serta saling menolong.
Impian manusia sejak dari zaman primordial. Aman dan baik itu selalu ditentang, anehnya daripada manusia yang mengkehendaki bahagia itu sendiri.
Pagi ini saya bingkas mengurus rumah. Dengan harapan keteraturan fizikal ini akan mengatur semula celaru di dalam hati. Saya gusar dan mengkehendaki aman. Saya mengingini pengertian. Bukan daripada orang lain tetapi daripada diri sendiri.

1 comment:

Abu_Zubair said...

akamaru sudah beranak lagi..boleh la bawak ke sana nanti