Sunday, May 11, 2008

Sajak

Kebelakangan ini, saya berminat membaca sajak. In fact, sungguh2 berminat sampaikan saya boleh mengadap skrin yang menyakitkan mata ini lama-lama mencari dan meneliti sajak2 di jaringan-jaringan yang tercapai. Sensasi terbaru saya, Pyan Habib (Pyan bukan baru, tuan2. Malah dia satu nama besar).
Dan tak jarang pula saya melayani artikel2 weblog yang bernada 'terang dan nyata'. Ya, saya manusia biasa, 'terang dan nyata' itu menarik hati dan perhatian saya. Biar apa pun yang dibualkan manusia2 politik dan juga akhbar, tsunami maklumat menerusi blog ini bagi saya sendiri bukanlah baru. Saya sudah melayani blog sejak tahun2 akhir saya bergelar mahasiswa. Bermula dengan blog berirama peribadi dengan warna-warna tersendiri, saya kini lebih terpanggil untuk membaca tulisan2 'terang dan nyata' di dalam blog2 yang saya label sebagai 'cool dan berani'.
Dan saya memang peminat Abdullahjones. Blog ini saya temui beberapa tahun lepas dan terus mengikutinya hingga sekarang. Barangkali ada yang kurang menyenangi tulisan2 berbau 'sengit' seperti mana yang ditulis AJ, tetapi, yang nyata saya suka pada ketelusan seperti itu. Barangkali, bukan semua yang diutarakan oleh sesetengah penulis itu boleh dipakai, bergantunglah pada keadaan dan penilaian. Dan seperti mana kata orang, kalau mahu percaya semuanya, buang sahaja otak kamu ke laut.
Salam untuk yang membaca blog ini (yang saya yakin tidak ramai). Saya sedang ketawa sendirian.

4 comments:

Abu_Zubair said...

assalamualaikum..
bakpe x gtau ada blog..msti dah lama kan...kt cni bru nak berjinak2 hehehe...

jenguk2 la blog ni

http://kembara-journey.blogspot.com

aryshdanea said...

waalaikumussalam,
memang ramai yang tak tahu.Sebab?
1. segan 2. segan 3. segan :)

Anonymous said...

saya suke kan belog ini. ade sinar ketulusan dalam gaya bahasanya

aryshdanea said...

terima kasih :)